روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

جنس ناب و جنس قلابی

دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶ ب.ظ

سلام 

چند وقتی بود که این مطلب تو ذهنم جولان می داد و منتظر فرصت بودم تا پیادش کنم 


هر روز که میخوام برم سر کار از کنار حرم حضرت معصومه عبور میکنم .چند روز پیش که داشتم میرفتم حرم چشمم به یه خانواده ای که زائر بودن ،افتاد

یه دختر بچه سه چهار ساله بزور دست باباش رو می کشید  تا وارد یکی از این مغازه های اطراف حرم بشن 


این صحنه رو که دیدم یاد اولین باری که برای زیارت اومدم قم  افتادم اگه اشتباه نکنم  5 ساله  بودم (الهی )


اون موقع چقدر این مغازه های اطراف حرم برام جذابیت داشت ، کلی چیزای قشنگ و جورواجور و رنگارنگ توشون بود 

یه خورده فکر کردم دیدم پس چرا دیگه الان سالهاست، که این مغازه ها برام جذابیت نداره و  تازه بعضی اوقات دوستانی که از شهرهای دیگه  میان  و میخوان از این مغازه ها خرید کنن ، میگم اینا یه مشت جنس بنجول هست و از این مغازه ها خرید نکنید 


تقریبا میشه گفت اجناس و نوع جنس این مغازه ها از اون موقع تا الان هیچ تغییری نکرده .پس تغییری که حاصل شده در نوع نگاه من هست.


همین الان هم وقتی اطراف حرم هستم ، میبینم که همین مغازه هائی که توی یک سال شاید یک یا دوبار بهشون توجه کنم ،  برای خیلی ها قابل توجه هست...

خب نتیجه اخلاقی بحث 

درسته که اون مغازه ها برای من شاید زرق و برقی نداشته باشه، ولی الان چیزای دیگه تی جای اونا رو پر کردن داشتن خونه، ماشین و خیلی چیزای دیگه هستن که ما رو مجبور میکنن دائما اصرار کنیم و خودمون رو به مشقت بندازیم تا به اونا برسیم


دنیا به حسب حال افراد زرق و برق داره، اگه بتونی نگاهت رو نسبت به این زرق و برق ها عوض کنی ، می بینی که اجناس این مغازه ، همش قلابی هست و فقط رنگ قشنگ دارن و نورپردازی خوبی بهش شده 


مهم اینه که چه موقعی به این نتیجه برسی ....

نظرات  (۱۳)

۰۲ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۱ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب العلی اعلی"ارواحناله لک الفدا"

سلام حاجی جان...

بازم مثل همیشه فضولیم گل کرده و گویا کار از دوختن زبون ما گذشته...

نمی دونم چرا این همه دوست دارم ....؟؟؟؟؟؟!!!!!

خودم هم موندم به قرآن که حیکم الحکماست!!!

خلاصه داداش جون این مطلب زیبایی که شما فرمودی خیلی زیبا بود و خیلی قشنگ ...

مثالت نقش جهان باد که آبادم کردی در ناآبادکجای دنیای دون و فانی....

این بستگی به شناخت عبد از پروردگارش داره وهرچقدر کلاس کارت بره بالا !!!

چون خودش را می طلبی !!!

هیچی دیگه برات فرقی نداره!!!

قلابی و اصلی.....

همه برات بی رنگ می شن!!!

چون تو تنها اون را داری....

بگیرن!
بدن!
ندن!
ببرن!
بکشن!

و هر اتفاقی که برات بیفته کاملا رسیدی به رضای توحیدی و این رنگ

بی رنگی و تعلق خاطر نگرفتن خیلی زیباست!!!

دلبستگی نداشتن وبریدن ذهنی وروحی وجسمی.....


حتی به جایی می رسی که درد را احساس نمی کنی!!!


مانند یکی از مراجع و علمای بزرگ که در حالت به هوش بودن ایشان

و به دستور خودشان عمل باز قلب کردند و ایشان به هیچ عنوان پلکی بهم نزدند!!!

به مقام قرب الهی ....

حاجی خیلی زیبا بود ....سپاس ازت ....

باورت نمی شه هرشب به لطف اون بزرگ بی همتا میام سراغ وبلاگت و نگاهی می کنم که آیا پستی گذاشتی یا نه....



دوست دار شما ....علی اکبر مجنون الحسین ارواحناله لک الفدا...




التماس دعای عهد وفرج.......


غلام همت آنم که زیر چرخ کبود!!!

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است!!!!حافظ شیرازی؛نور العلی .....
پاسخ:
سلام 
نظر لطفتون هست آقا سید 

من عرف نفسه فقد عرفه ربه 

عرفان از عرف میاد که معناش شناخت هست کسی که شناخت خودش رو به تحقیق خدای خودش رو هم خواهد شناخت 

به قول سعدی خوش سخن 

 هر که سودای تو دارد چه غم از هر دو جهانش 

نگران تو چه اندیشه و بیم از دگرانش 

آن پی مهر تو گیرد که نگیرد پی خویش 

وآن سر وصل تو دارد که ندارد غم جانش 

در پناه حق 
سلام به روزم باگزارشی از محرومیت در قلعه گنج و بشاگرد لطفا اطلاع رسانی شود تا به گوش همه برسد یا حق ممنون از همه شما

زیبا بود مثل همیشه خدا به قلمتان خیر بده
پاسخ:
سلام حاجی 
ما که خودمون با چشم خودمون دیدیم اونجاها رو 
و زندگی کردیم بین شون 
محروم هستن ولی البته نباید کپر نشینی معیار محرومیت بشه 
یا علی 
۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۰:۵۷ جعفری ندوشن
سلام خدا کنه اینجور نگاه کردنمون توی اون دنیا نباشه!!
همیشه باید از بیرون نظاره گر خودت باشی!
پاسخ:
سلام 
خدا کنه 
۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۶:۴۰ بنده ی خدا (زهرا)

سلام

واقعا عالی بود ، استفاده بردم

پاسخ:
سلام 
ممنون 
موفق باشید
با تشکر
!با سلام خدمت شما وبلاگنویس محترم

با تشکر از ارسال مطلبتان به سایت "نقل قول"

مطلب شما تحت عنوان:

    "دیگر این چیز ها برایم جذابیت ندارند؟!"

در این سایت در قسمت حرف دل نوشت منتشر گردید/

چشم به راه مطالب بعدی شما هستیم/.
۰۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۳ شما هم می توانید خادم سایبری امام رضا (ع) باشید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

ماجــرای من و امام رضا علیه الــسلام | فراخوان سایــبری محبیــن و شیعیــان امـام هشتم
بسم رب علی ابن موسی الرضا علیه السلام
دوست عزیز
سلام
در آستانــه ولادت با سعادت حـضرت امام رضا و حضرت فاطمه معصــومه سلام الله علیهما ، وبگاه جوان انقلابی به کمک و همراهی سایـت ها و وبلاگ های عاشــق و محـب حضـرت رضـا علیه السلام موج سایبری خاطرات من و امام رضا را برگزار می کند که امیدواریم همچون موج فـراخوان قبلی که در جــوان انـقلابی منتشـر کــردیم (ماجری چادری شدنم ؛ ماجری چادری نشدنم) و همچنان هم ادامـه دارد، مورد استقبال شما عزیــزان واقـع شود. (ان شــاءلله)
من ، بانو شریفی مسئول تبلیغات و اطلاع رسانی جوان انقلابی از طرف مدیر و دیگر همکاران این وبگاه شما را برای شرکت در این طرح ، بصـورت ویژه و گزینشی دعوت می کنــم. از شما خواهش میکنم به دور از خط و جهــت گیری و مسـائل سیاسی و دنیـوی ، فقط و فقط به عشق مولایمان امام رضا علیه السلام حتما به سایت ما بـیاید و خاطره یا خاطرات خود یا خانواده و دوستان تان را برایمان ارسال کنید.
راستی دوست گرامی اگر شما هم تمایل داشتید که مثل دیگر وبلاگ های ارزشمند و عاشق امام رئـوف، امام رضــــا علیه الســلام، کمک ویژه ای در این طرح داشته باشید، حتما به ما خبر بدید.
من شخصا منتظـر حضــور پر مِهرتان هستــم.

بانو شریفی | معاونت سایت و مسئول تبلیغات و اطلاع رسانی وبگاه جوان انقلابی

************************
**********************

* * * * **** ** ** *
8

پاسخ:
در آستانه میلاد امام رضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه ده پونزده روزی با تاخیر تشریف اوردین 
یه سری به سایتتون زدم ولی اصلا از هدرتون خوشم نیومد 
با چه نگاه وفلسفه ای علامه مصباح و سید حسن نصر الله رو گذاشتین کنار اقای هاشمی و روحانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کسی که حجاب رعایت می کند نسبت به دو قشر شفقت نشان می دهد،

اول نسبت به دخترهای دیگر،که آنها را به چالش نمیکشد وآنها را به رقابت های بی ارزش نمی کشاند.

خانمی که اهل رحم و شفقت است و کوچکترین حیا و نجابتی درونش وجود دارد می بیند نزدیک شدن اش به یک خانواده باعث می شود مرد آن خانواده نسبت به خانمش دلسرد می شود زود خودش را جمع میکند.

اصلا دین هم اگر در میان نباشد متین تر رفتار می کند.

دومین گروهی که مورد شفقت قرار می دهد مردان است که ذهنشان را درگیر نمی کند.

۰۶ مهر ۹۲ ، ۰۹:۱۱ جعفری ندوشن
سلام حاجی!
به نظرت بدحجاب بنده هوس نیست؟! به روزم
پاسخ:
سلام 
چشم سر زدیم...

سلام
ممنون که سر زدین
آناتومی سیستم عصبی= نورو آناتومی
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم :)
بله متوجه شدم
گفتم یه کم شوخی کنیم جو عض بشه :D
سلام
نظرتون متین
درمورد سایز فونت رسیدگی می شه
پاسخ:
سلام
موفق باشید 
با تشکر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام       

**** ** *** ** **** ***** ******* ** **** **** ***
"
جنس های این مغازه نابند یا تقلبی؟"
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/15034  
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت حرف تو به شما:

"حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله): هرکس با محبت آل محمد از دنیا برود، شهید از دنیا رفته است."

یا علی
پاسخ:
یا علی
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/13695
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

پاسخ:
سلام
باتشکر از شما
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۳:۵۰ خاکی نشین

سه بار دست بر دل بگذار و بگو ...
الشام ...
اشک راه خودش را می پیماید ...

موفق باشید

پاسخ:
التماس دعا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">