روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

به نام احترام ولی به ضرر اسلام

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۰۱ ب.ظ
سلام.
توی جامعه ما که جامعه یک کشور اسلامی هست اخلاق در روابط جایگاه خاصی داره.
البته منظورم از اخلاق علم اخلاق به معنای خاص نیست بلکه اخلاق معاشرت و سیره عملی زندگی هست.
بحثی مثل احترام به بزرگ تر و روابط محکم خانوادگی و از این نوع ارتباطات.
البته شاید عنوان بشه که برخی از این  رفتارها در جامعه امروزی در حال کمرنگ تر شدن هست که کاملا حرف به جا و معقولی هست .البته آسیب شناسی اون بحث بسیار مفصلی است که خارج از این موضوع هست.

یکی ازاین گونه رفتارهای اجتماعی که موجب نوشتن این مطلب شد، بحث تقدم خانم ها در محیط جامعه است.
از اونجائی که زن درفضای بیرون از منزل شرایط مشکل تری برای حضور نسبت به مرد داره، معمول هست که در جامعه نوعی اولویت عرفی و اخلاقی خود مردم براش در نظر می گیرند. 
با یک مثال منظورم رو بهتره برسونم: توی یک مغازه وقتی دو نفر مشتری حضور دارند معمولا آقایون حتی در صورت مقدم بودن ، اجازه می دهند خانم ها زودتر کارشون رو انجام بدن یا بارها در هنگام سوار شدن به تاکسی مخصوصا هنگامی که هوا بارانی باشه خانومها همیشه مقدم می شوند. اصولا ایجاد دو صف که یکی مختص به آقایون و یکی مختص به خانوم هاست در خیلی جاها، علاوه بر جلوگیری از اختلاط، زودتر انجام شدن کار برای خانم هاست.

در سبک زندگی اسلام ، وظایف هر کدام از زن و مرد کاملا مشخص شده است. رسول خدا صلی الله علیه و اله روز بعد از ازدواج علی و زهرا علیهم السلام برای آن دو بزرگوار تقسیم کار کردند و کار های منزل را به دختر گرامیشان و کارهای بیرون ازمنزل را به امیرالمومنین علیه السلام سپردند.
این مدل کامل سبک زندگی اسلامی در این موضوع هست. 

البته این تقسیم موجب نشد که هیچ وقت امیرالمومنین در کار های منزل به همسرشون کمک نکنن یا در صورت نیاز حضرت زهرا سلام الله علیها برای انجام کاری از منزل خارج نشوند. ولی این تقسیم نشان می دهد که حضور بی مورد زن در فضای بیرون از خانه ضرورتی ندارد و تا جائی که ممکن است نباید از منزل خارج شود.

امروزه وظیفه یک مرد تامین مایحتاج زندگی از جمله خرید های منزل است. و صد البته با توجه به مشغله های امروزی گاهی اوقات مرد نمی تواند به موقع برخی از کارهای کوچک و ساده را انجام دهد و کار های جزئی همچون نان خریدن یا خرید های موردی و کوچک به واسطه سرکار بودن مرد و مشکلات دیگر به عهده خانم منزل می افتد. به تبع با توجه به فرهنگی که در بالا به اون اشاره شد وقتی زن به مغازه مراجعه میکند، سریعتر هم کارش انجام می شود.
همه ی اینها مقدمه ای بود برای مطرح کردن این موضوع :
چند وقت پیش داخل صف نانوائی بودم و دو سه نفر هم در صف نبودند، ماشینی کنار خیابان توقف کرد که زن و مردی داخل ماشین بودند. چون کسی در قسمت زنانه صف نبود مرد رو به خانومشون کرد و گفت تو برو نان بگیر.
شاید برای خیلی ها این موضوع ساده و پیش ا افتاده باشه که خب برای اینکه کمتر معطل شود، زن رو برای گرفتن نان فرستاده. ولی همین موضوع باعث شده تا به مرور خیلی از مواردی که وظایف ذاتی مرد هست و غیر از موارد ضروری، باید توسط مرد انجام شود به عهده زن ها  بی افتاد و نا خودآگاه حضور بیشتر از ضرورت خانم ها رو در مکان هائی که مختلط هست ایجاد می کند. چیزی که دقیقا بر خلاف مدل سبک زندگی اسلام است.
با چند نفر از دوستان در مورد این موضوع صحبت کردیم که این فرهنگ که برای احترام و رعایت حال خانم ها و کاملا هم عرفی وضع شده ، آیا می تونه یک رسم صحیح باشه یا نه؟


پ.ن
-----------------
1- شاید برخی بنده رو متهم کنن به اینکه مخالف فعالیت های اجتماعی زنان هستم که این کاملا بر خلاف نظر و عقیده بنده هست. چیزی که شرع مشخص کرده فعالیت در صورت نیاز هست آن هم با رعایت شرایط و مصالح .

2- اگر از دوستانی باشید که به وبلاگ بنده قبلا هم سر زده باشید، می دونید که قول نوشتن  این مطلب رو  6 ماه پیش داده بودم. هم مشغله کاری و هم فکر کردن بر روی ان اجازه نداد که مطلب رو بنویسم. در حال حاضر هم فقط طرح مسئله هست و فعلا جایگزینی برای این فرهنگ که از نظر من غلط است پیدا نکردم. دوستان اگر پیشنهاد یا نظری مخالف ایده ی بنده دارن خوشحال می شوم استدلال های آنها را ببینم



------------------
iهمین مطلب در حرف تو

نظرات  (۱۱)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" به نام احترام ولی به ضرر اسلام "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/34081
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام صادق (علیه‌السّلام): ادب و حرمت میان خود و برادرت را از بین نبر و آن را نگه دارد؛ زیرا با از بین رفتن ادب و حرمت، حیا نیز از میان می‌رود و نگه داشتن ادب و حرمت، مایه پایداری دوستی است."
یا علی
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۰۳:۲۸ علی اکبر مجنون الحسین جان

یک پیشنهاد بسیار مهم !

بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به شما از سوی ققنوس کربلا
سلام وادب دارم محضر همه عزیزان خداوند؛خواهران گرامی ام و برادران بزرگوارم.
پیشنهادی داشتم نسبت به موضوعات حساسی که در اطراف ما ,در حال وقوع است و می طلبد که ما به عنوان یک عنصر حزب الهی و ولایی به طور کلی نسبت به این مسائل مقداری باتامل و درنگ ؛نگاهی مفید و بدون حاشیه و تازه ای داشته باشیم.از این رو خواستم خواهشی برادرانه به عنوان یک هم رزم در این سرای مجازی از همه شما داشته باشم که با استعانت از پروردگار متعال ؛امیدوارم بااندیشه وافر از دیدگاه الهی،این پیشنهاد جنبه ی فراگیر داشته باشدو به هرسنگری که سر می زنید؛شما نیز دارای این اعلام نیاز امروزی به جامعه را نمائیدو باعث پیشبرد اهداف نظام اسلامی در تمام جوانب گردید.
متاسفانه بعد از انتشار و اطلاع از خبر دستگیری امیر داعش در ایران اسلامی ؛و گروهکی که با او همکاری می کردند؛هرچند که بحمدالله چشم و چراغ این ملت بیدار است و به وقت مقتضی به سراغ دشمنان ایران اسلامی با قدرت و توانایی هرچه تمام تر می رود؛اما بهتر دانستم به لطف خداوند تبارک و تعالی و به عنوان سربازی کوچک و قطره ای از این دریا؛از شما همسنگران گرامی تقاضایی نمایم که امیداست شما هم همت نموده و به این پیشنهاد لبیک گویید و آن از این قرار است که طبق سفارشات مهم اهل البیت علیهما السلام که در روایات بسیار سفارش فرموده اند؛در کسب علوم دینی برای مواجه شدن بادشمن و کسانی که یا جاهل هستند و یا معاند و به دنبال ضربه زدن می باشند؛از شما خواهشمند است در شرایط کنونی؛با تمام قدرت و قوا به یاری پروردگار متعال ؛در کسب معارف پاک شیعه و شناخت حقیقی علم اسلام به طور کاربردی و زبان کلامی که در رویارویی عقلی برای مواجه شدن با هرگونه تفرقه افکنی و گروههای نفاق و غیره در سطح جامعه اسلامی خود را آماده نمائید و سعی کنیم با مطالعات و پرسش و پاسخ از بزرگان علوم اسلامی و مراجعت به علمای اعلام اسلام و دفاتر ایشان ؛این یک دست بودن را در میان جامعه دینی خود روز به روز قوی تر نمائیم.
همانطور که همه گرامییان می دانید در اطراف کشور اسلامی ما اهل تسنن محترم زیاد هستند و دشمن به هر نوع برای غلبه بر این وضعیت فعلی می کوشد تا اتفاقات ناگوار را برایمان رقم بزند و این از نیروهای حزب الهی و اصیل انقلاب و ولایت به دور خواهد بودکه حرفی برای گفتن نداشته باشند وتنها موقعیتی که خداوند متعال به امر ولی مسلیمن حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان سرباز جنگ نرم در اختیار ما گذاشته است را صرف مطالبی هجو و بی اثر در این زمانهای ناب نمائیم .
به فرموده ی حضرت علامه مطهری اعلی الله مقامه که می فرمودند :شمر زمانت را بشناس !
این راه که ما انتخاب نموده ایم راه بسیار دشوار و خطیریست که باید در دو جبهه بجنگیم !
یک جبهه همین دنیای مجاز و جبهه دیگرمان دنیای حقیقی روزمره ماست !
لذا امیدوارم این مطلب را بسیار جدی در بر بگیرید و به همدیگر در این راه مجاهدت و شهادت یاری رسانید.
کلام خود را با امری از مولایمان محمد ابن علی حضرت باقر العلوم روحنافداک به پایان می برم که فرمودند:
اگر جوانی از اهل ما را به من معرفی کنند که چیزی از معارف دین نمی داند؛خود او را تنبیه خواهم کرد!
این معارف دین به فرموده مولایمان حجت ابن الحسن ارواحناله لک الفدا:
همان مسائل شرعیه ی دینی است و علوم که باید بیاموزیم .
پس این امر حضرات آل الله روحنافدا را می توان الگویی قرار داد تا هر چه قوی تر در این جبهه وارد شویم تا هراس به دل او افتد که غیر از آن که ما اهل نبرد رویا رو هستیم و اهل سنگر...
اهل مطالعه در سطح اعلی نیز می باشیم .چرا که علمای بزرگ و نورانی ما به هر شکلی از میان ما در حال گذر هستند و خداوند متعال ما را به امتحانی بزرگ در حال هدایت است و امید است که با توفیقات آن مولای بزرگ ؛از این امتحانات الهی سر بلند خارج گردیم .
آمین یارب العالمین 
عبد خدا ؛علی اکبر
سلام
شاید در ذهن برخی ها این کارها یک جور سو استفاده تلقی بشود...
پاسخ:
سلام
ببخشید متوجه منظورتون نشدم
مدیر محترم وبلاگ
با سلام.

ضمن تشکر، مطلب حضرتعالی برای معرفی و استفاده دیگران، در  سایت صدای تو / sedayeto.ir منتشر شد.

لینک مطلب شما :

http://sedayeto.ir/index.php/the-best-blogs/6032-2014-09-23-05-52-53.html

*** منتظر مطالب جدید شما و بخصوص مطالب "تولیدی خود شما" هستیم.

*** لطفا سایت شبکه وبلاگی را با نام "صدای تو" به وبلاگ خود اضافه نمایید.

*********  از دوستانتان نیز بخواهید به ما بپیوندند...

با صدای تو ، دیده و شنیده شوید / sedayeto.ir

علی اکبر آقا، روحی فداه صحیح است نه روحی فداک. کمی ساده تر بنویس که انقدر در جمله بندی دچار مشکل نشوی
من همیشه نوبت رو رعایت میکنم.یعنی سعی میکنم اینکارو بکنم.حتی اگر صف به من برسه، خودمو مجاز نمیدونم از صفم استفاده کنم درحالیکه آقا یا آقایونی زودتر از من اونجا بوده باشند و هنوز صف شون نرسیده باشه.
پیشنهاد من اینه که شاگرد نانوایی کارت شماره ی نوبت پخش کنه برای کسانی که باید توی صف قرار بگیرند.بین زن و مرد هم تفاوت نذاره.اما همزمان جایگاه ایستادن خانومها و آقایون جدا باشه که راحت بایستند.
سلام علیکم
خدا قوت
سالم باشید و حاجت روا
۲۷ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۸ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم از ققنوس کربلا 
با سلام به محضر خواهران و برادارن ایمانی ام
خواهشمنداست هر کدام از عزیزان وقت مکفی برای فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی از فیس بوک و غیره را دارد با عنایت به توجهات حضرت ولی عصیر ارواحناله الفداه ؛هرچه زودتر کمپین گسترده ای را خطاب به مجامع بین اللملی برای شیخ آزاده ؛شیخ نمر النمر؛ آیت الله رزمنده؛تشکیل دهید و اگر می توانید به زبانهای مختلف این اعتراض گسترده را به گوش مردم جهان برسانید .امیدوارم این پست را مورد حمایت خود قرار دهید .ان شاالله ...
قبلا به عنوان محب و شیعه ی مولایانمان ارواحناله الفداه از همه شما کمال قدردانی را دارم .اگر دستهای ما به دست هم رسد ؛کمر همه دشمنان اسلام به خاک خواهد رسید به فضل خداوند شکست ناپذیر ......لبیک یا حسین جان....لک لبیک .....
التماس دعای عهد وفرج مولایمان 
_____________________________________________________
The Name of God 
Dear sisters and brothers in faith before
Please leave enough time for any of your loved ones 
More in social networking from Facebook and more attention with regard to
Imam Arvahna Alfda’ crushed; wide campaign soon 
Addressing the international community to free Sheikh, Sheikh score Alnmr;
Ayatollah fighter, and if you can not form it into different languages 
Protests to the people of the world know .amydvarm this post
.anshaallh Your support ... 
Mvlayanman former lover and Shia Arvahnalh Alfdah
I appreciate all of you would be if our hands together; 
All the enemies of Islam will come back to earth 
By the grace of Allah, the Mighty Lak ...... echo or echo Hussain's life .... .....
______________________________________________________________
بسم الله أیها الأخوات والإخوة فی الإیمان قبل یرجى ترک الوقت الکافی لأی من أحبائک المزید فی الشبکات الاجتماعیة من الفیسبوک والمزید من الاهتمام فیما یتعلق إمام "متضایقین. حملة واسعة قریبا معالجة المجتمع الدولی للافراج عن الشیخ، الشیخ یسجل النمر. مقاتل آیة الله، وإذا کنت لا یمکن أن تشکل الى لغات مختلفة احتجاجات لشعوب العالم تعرف . هذا المنصب .ان شاالله دعمکم ... الحبیب السابق اهل البیت والشیعة ارواحناله الفداه وأنا أقدر لکم جمیعا سیکون إذا أیدینا معا. وجمیع أعداء الإسلام یعود إلى الأرض بفضل من الله العزیز لاک ...... صدى صدى أو الحیاة حسین
۳۰ مهر ۹۳ ، ۱۸:۳۶ محمدمهدی باقری
سلام دوست بیانی من
ان شاءالله ک خوبی
اومدم یه پیشنهاد بدم
امیدوارم موافقت کنی
از اون جا که مطالب و پست ها در بیان تنها توسط کسانی میتونه لایک بشه که توی سرویس بیان عضو هستن اومدم ازتون بخوام ک تبادل لینک داشته باشیم و مطالبمون رو به هم معرفی کنیم و با هم همکاری داشته باشیم و برای مطالبمون نظراتمون رو بگیم و لایک کنیم
امید وارم موافق باشید
اگر موافقید من رو با عنوان " محمد مهدی باقری ، سرباز صفر " لینک کنید و اطلاع بدید که به سرعت شما رو لینک کنم
,وبلاگ من
http://sarbaz0.blog.ir/
به سرعت
یه وخ فک نکنید این پیام رو میدم ک شما لینک کنید و بعد خودم لینک کردن شما رو پشت گوش بندازم
امیدوارم نظرتون مثبت باشه
الان هم با نوشتن
نامه ای به تمامی وهابیون و سران خون‌خوارشاناز همه اینان اعلام برائت نموده ام
نامه را بخوانید و اگر موافق هستید ک حتما هم همینطور است آن را لایک کنید
امید وارم با تبادل لینک و همکار موافقت کنید
پس منتظر جوابتون هستم
التماس دعا
یا علی مدد
۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۰:۵۲ علیرضا علاقه مندان
راستش از این جنبه که حق الناس میشه یه جورایی، تا حالا نگاه کرده بودم بهش ...
اما اینکه حضور بیش از اندازه زن میشه، یه خورده جای صحبت داره ... منم به شدت با حضور غیرضروری خانم در اجتماع مخالفم ...
اصن اینکه توی تهران وضع اینجوریه، به خاطر اینه که خانمای چادری و بچه مذهبی، زیاد از خونه شون بیرون نمیان و ول نمیگردن ... خب طبعا با این شرایط کفه ترازو، علی الظاهر یه خورده به سمت اونا میچرخه ...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۷ http://naghleghol.ir/


باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت

 برای نشر سریعتر مطالب خود بما پیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید

باتشکرمدیریت نقل قول

 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">