روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

از قدیم معروف است که در دنیای فوتبال می گویند تماشاچیان یار دوازدهم  هر تیمی هستند و اصولا  امتیاز بازی خانگی به خاطر همین حضور بیشتر تماشاچیان است.

اما به راستی چرا تماشاچی تا این اندازه می تواند در نتیجه یک تیم تاثیر بگذارد که از آن به عنوان یک بازیکن نام می برند.


حضور تماشاچی  برای تیم دو فایده دارد:


1- با تشویق از بازیکنان تیم به آنها قوت قلب، انرژی مضاعف و اعتماد به نفس می دهند. این موارد در مسابقات بزرگ که استرس زیادی دارد بسیار مهم و مفید است.

2- با جنگ روانی  و ایجاد جو بر علیه تیم مقابل ، موجب بر هم زدن تمرکز بازیکنان حریف و بالا رفتن ضریب اشتباهات و خطاهای آنها می شوند.


این دو تاثیر منحصر به  مستطیل سبز نیست و هر جائی که مردم بتوانند به یارهای خودی، قوت قلب دهند و تمرکز حریف رو به هم بریزند، حکم یار دوازدهم را پیدا می کنند

اما  اصل مطلب 

یاردوازدهم غرب کیست؟


چندین سال است که ایران با چند کشور غربی بر سر موضوع هسته ای مذاکره می کند. دیپلماسی یک مبارزه و مسابقه بزرگدر عرصه جهانی است . بسیاری از کشورها نتایج بسیار بزرگی که با جنگ وخونریزی و صرف هزینه های زیاد به سختی به دست می آید را با ابزار دیپلماسی  با کمترین هزینه به دست می آورند.


1- اسرائیل :

هر بار که موسم مذاکرات ایران و غرب می رسد، تهدیدهای اسرائیل برای حمله به ایران، تبدیل به برگ امتیاز گیری غرب از ایران می شود. دائما غرب علت عدم حمله اسرائیل را فشارهای خود می خواند و از ایران مطالبه امتیاز می کند. این در حالی است که همگان به خوبی می دانند که همه تهدیدهای اسرائیل پوچ هستند.


2- شورای امنیت

این شورا  هم یار دیگر  غرب است . همواره باید به خاطر داشته باشیم که نباید هیچ امیدی به این سازمان و دیگر سازمان های بین المللی  داشته باشیم . چرا که در آنجا فقط  منافع اعضای دائم لحاظ می شود.


3- آژانس بین المللی انرژی هسته ای

این آژانس هم یکی دیگر ابزارهای جو سازی و ایجاد فشار بر روی ایران است 

این مطالب بر کسی پوشیده نبود اما یار دوازدهم ایران کیست؟


یار دوازدهم ایران 


1- اولین یار دوازدهم ایران حمایت عمومی مردم است. همین راهپیمائی ضد استکباری عظیم 13 آبان نشان از دشمنی مردم با آمریکا و غرب و حمایت از تیم مذاکره کننده  برای تامین حقوق ملت است.

تیم مذاکره کنند باید با استادی تمام از این اهرم فشار در مذاکرات استفاده کنند، نه اینکه حضور مردم رو مایه شرمساری خود بدانند. (برخی زمزمه ها در قبل از برگزاری مراسم 13 آبان از اردوگاه اصلاح طلبان حکایت از نارضایتی از این مراسم و تلاش برای تضعیف آن داشت)

2- استفاده از اهرم بی اعتمادی مردم ایران به صداقت غرب و بخصوص آمریکا در مذاکرات و درخواست برای اعتماد سازی از طرف آنها هم یکی دیگر ازاهرم های فشار تیم مذاکره کننده می تواند باشد.

فراموش نکنیم که ما تا کنون هیچ انحرافی از  قوانین نداشتیم و تاکنون هیچ سندی مبنی بر فعالیت نظامی در تاسیسات هسته ای ایران وجود ندارد. پس ما محکوم، مجرم یا هر چیز دیگری نیستیم و دیپلمات های ایرانی باید این موارد را به طرف مقابل تفهیم کنند.

اما متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما گویادر این مورد برعکس دارد فعالیت می کند. 

چراکه وجود تابلوهائی با عنوان صداقت آمریکا ، در اصل زیر سوال بردن صداقت آنها و نشان دهنده بی اعتمادی مردم ایران به آنهاست .


صد افسوس دولتمردان به جای آن که از این فاکتور مهم جهت امتیاز گیری از غرب استفاده کند، و به طرف غربی نشان دهد که مردم ایران به لبخند های شما اعتماد ندارند، چنان از این تابلوها دست پاچه شدند و آنها را مخالف روند دیپلماسی خود دانستند که کانه این تابلوها در مورد انها است. اقدام به از بین بردن این برگ برنده کردند.



یعنی در عمل به جای آنکه آمریکا واکنش نشان دهد و ناراحت و عصبانی باشد این دولت مردان ما بودند که ناراحت و عصبانی شدند و بلافاصله دستور جمع آوری تابلوها را صادر کردند.


حتی اگر استدلال  کودکانه دولت مردان هم درست باشد، کافی است به طرف غربی بگوید که بر اساس قانون، یک شرکت خصوصی اقدام به اجاره تعدادی تابلوی تبلیغاتی کرده و این موضوع به دیپلماسی و سیاست خارجه دولت ربطی ندارد. کاری که همه ساله در غرب در مقابله با ایران انجام می شود و دولت مردان غربی می گویند این حرکت ها خصوصی هستند و به ماربطی ندارد.

متاسفانه برداشت غلط برخی از  آقایون از نرمش قهرمانانه تبدیل به ذلت خاضعانه شده و به اصطلاح سوراخ دعا را اشتباه گرفتند.

و صد البته که با ذلت خاضعانه نمی توان حقوق مردم و کشور را تامین کرد . اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند . هیچ بعید نیست که تا چند وقت دیگر علاوه بر غنی سازی 20 درصد، تاسیسات فردو و آب سنگین اراک هم تعطیل شوند


همین مطلب در

خبرگزاری فارس

حرف تو

عمارنامه




۸ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۲ ، ۰۰:۳۵

واقعا یه سوال بدجور ذهن منو درگیر کرده

شما اگه جوابش رو میدونید خیلی ممنون میشم به من هم بگین 


توی این سه چهار ماهه که آقای روحانی بر اریکه قدرت تکیه زدند، شبیه این جمله ها رو از هاشمی زیاد شنیدیم

"پیام مردم در انتخابات معنا دار بود   ،    نتایج انتخابات معنا دار بود ، و ... " چطوری هست که انتخاباتی که آقای هاشمی توش رای نیاورد(سال 84) هیچ پیامی توش نبود . یا 24 میلیون نفری که سال 88 به احمدی نژاد رای دادند، رای شون معنا دار نبود؟




اقای هاشمی، شما که سال 84 به رای مردم و نتیجه بسیار پر معنای اون انتخابات احترام نذاشتین و حتی اخلاق سیاسی رو هم رعایت نکردین و به رقیبتون هم نه، به رئیس جمهور کشور تبریک نگفتین ، دم از پیام و معنا و ... می زنید؟

نمی دونم چرا آدم یاد اون ضرب المثل قدیمی « دیگی که برای من نجوشه ، میخوام توش سر سگ بجوشه» می افته . 


"البته این رذایل اخلاقی از آقای هاشمی برئ هست و فقط گفتم این ضرب المثل متبادر به ذهنه"


در پیام  شما بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، واقعا نکات بسیار عجیب و خارق العاده بود. 


پیامی که به نظر من بیشتر از این که به تبریک نزدیک باشه به پیغام انتقام جوئی و تلافی کردن می خورد.


 آقای هاشمی راستی حالا که بحث پیام شما شد ، خوبه بپرسم منظور شما از این بخش پیامتون دقیقا به چه کسی بود ؟؟؟


«به بزرگان اندیشه‌ساز در داخل کشور، درس داد که تحجّر، دگم‌اندیشی، بداخلاقی‌ها، حذف‌ها، طردها و انحصارطلبی‌ها، متاعی بی‌بها و مقطعی است و جایی در طاقچه ذهن و زبان مردم این سرزمین ندارد.» متن پیام تبریک آقای هاشمی در 26 خرداد



( داخل پرانتز جدای از بحث بالا بگم که دشمنان امام خامنه ای حفظه الله فکر نکنن که حالا چون خادم ملت عوض شده، شرایط کلا زیرو رو شده  به مثل اون ساده لوحی که جای بنزین گازوئیل زده بود فکر کرده باشن شاه برگشته1 و حالا هر کاری که بخوان می تونن بکنن و هر حرفی می تونن بزنن. که چشم های باز و وجدان های بیدار همه در انتظار تنها یک اشاره هستند)


آقای هاشمی همه می دونن که بعد از شکست تاریخی شما از احمدی نژاد، شما به شدت از این که " شخصیت هاشمی دوران سازندگی  از بین رفت ، ناراحت شدین و چه بسا یکی از دلایل ناراحتی و کدورت بین شما و رئیس جمهور وقت هم همین موضوع بوده باشد.


ولی در عجبم که چرا همون موقع از انتخاب قاطع مردم ، فارغ از این که چه کسی بوده، و برگزیدن چهره ای که کمتر شناخته شده، بر هاشمی ای که سالها رئیس مجلس و رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص بود، درس نگرفتین و پیام های عمیق اون اتفاق رو نتونستین یا نخواستین بشنوید



1- طرف میره پمپ بنزین و باک پیکانش رو پر پر میکنه و 30-40 لیتر بنزین میزنه و به پمپ بنزینی میگه چقدر شد. متصدی پمپ هم میگه 2000 هزارتومن. طرف پول در میاره و میه بعد آروم میگه ببینم مگه شاه برگشته که قیمت انقدر اومده پائین، مسئول پمپ هم میگه نه داداش گازوئیل قیمتش همینه

پ.ن
نمیدونم چرا سلب توفیق شده و شخص اول پست های اخیرم عوض نمیشه



۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۹:۱۲