روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

روزانه نویسی های من

روزانه نویسی من از فرودگاه مهر آباد، ترمینال حجاج در اردیبهشت 1390 شروع شد

چرا اینجا هستم؟

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵ ب.ظ

برای بودن در فضای مجازی 

برای مطلب نوشتن و پست گذاشتن و حرف زدن 

مقدمه چینی و فلسفه بافتن، لازم نیست

ده سال پیش وقتی توی اولین جلسه کلاس ادبیات داستانی مدرسه اسلامی هنر بحث بر سر این شد که چرا میخوام بنویسم ،گفتم:


"میخوام بنویسم چون فکر میکنم، یه چیزی توی این ذهنم هست که ارزش داره نوشته بشه، اصلا هم مهم نیست که چاپ بشه یا دیگران بخونن یا نخونن"


توی فضای مجازی هم همین طوره 

برخی آسمون و زمین رو به هم می بافن تا توضیح بدن چرا اومدن اینجا و چرا وقت با ارزش تر از طلاشون ( که ازجاهای مختلف درخواست های همکاری ردیف شده و پروژه های مهم بزرگترین دانشگاه های کشور رو میزشون هست ) رو گذاشتن برای سایت و وبلاگ و شبکه های اجتماعی 


اما من 


نه نماینده ی نظام هستم و نه فرستاده خدا .... من فقط حاج سالار هستم  که فکر می کنم حرف هائی برای گفتن دارم(1)



شاید حرف هام رو عده ای بپسندند و شاید عده ی بسیار بیشتری خوششون نیاد 


من مسئول لوس بودن ، بی ادب بودن؛ بی سواد بودن و ناراحت شدن و ... دیگران نیستم


قرار هم نیست دیگران رو به راه راست هدایت کنم ، که اگر خیلی هنر کرده باشم، گلیم خودم رو بتونم از آب بکشم ، که تا قبل از اینکه خودم آدم بشم وظیفه ای جز اصلاح خودم ندارم(2)


به همین خاطر قرار نیست که به خاطر رفتار دیگران (اعم از تند روی، افراط و تفریط ، بی ادبی،  مشکلات اجتماعی اخلاقی و خانوادگی و .... )خون دل بخورم یا اعصابم رو خورد کنم ...


اگه فضائی رو (گروه فرهنگی دیدار) هم برای بقیه دوستان فراهم کردم،دلیل نمیشه که اجازه بدم، کسی به هر دلیلی بخواد به آرامش زندگی من یا دوستان حاضر در اونجا لطمه بزنه ، اگه احساس کنم کسی داره این کار رو میکنه ، خب مسدودش میکنم تا همون اون راحت شه و هم من 

مسدود شدن هم دلیل  بدبودن دیگران یا خوب بودن من نیست 


شاید معنیش دوری و دوستی باشه 


همین


پ.ن
1. اثبات شی نفی ما عدا نمی کنه. دوستان مصداقی برداشت نکنن

2. برخی از دوستان شاید خرده بگیرند که پس امر به معروف چه شد، پس نهی از منکر چی؟

در جواب این دوستان عرض میکنم که خداوند متعال در ایه 3 سوره شعرا خطابب ه رسول مکرم اسلام می فرمایند :
" لعلک باخع نفسک ألا یکونوا مؤمنین"   ای رسول ما! تو چنان در اندیشه هدایت خلقی که خواهی جان عزیزت را از غم این که ایمان نمی آورند هلاک سازی؟

این آیه اشاره به اندوه پیامبر به خاطر ایمان نیاوردن کفار داره، که البته از رحمت للعالمین جز این نمی توان انتظار داشت ولی

خداوند می فرماید که:  پیامبر تو وظیفه هدایت کردن اونا رو نداری ، تو پیام بر هستی و اونها خودشون باید ایمان بیاوردند وگرنه خدا می توانست اونا رو به زور مجبور به ایمان آوردن بکنه...

نظرات  (۱۴)

۱۳ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۰۷ کنیز حضرت مادر(س)
عالی بود...
موفق باشید
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۰۱ مصطفی سعیدفر
اشکالی نداره دلاور. خسته نباشی...

به روزم...
پاسخ:
سلام
سلامت باشین
صد درصد قرار نیست اشکالی داشته باشه
اتفاقا اگه مشکلی باشه جای تعجب هست
با تشکر
سر می زنم حتما

سلام

بزن زنگ مررررررشد !


موافقم


اتفاقا یکی از مسایلی که همیشه تو مباحثه ها و مناظره ها میگم همین کلیات حرف شماست با این مضمون آخر که مستقیما میگم خدا فرموده پیامبر ناراحت ایمان آوردن و نیاوردن و منافق شدن این ها نباش چونکه ما خودمون مهر میزنیم بر دل کسانی که میدونیم حق شون هست مهر بخوره دلشون و اون دنیا به حساب شون قشنگ میرسیم و تو با وصف اینکه پیامبر دینم هم هستی باز هم نمیتونی اینا رو هدایت کنی چون من میخوام( چندین آیه از سوره های متفاوت قرآن براساس شان نزول هایشان به این امر اختصاص پیدا کرده)


به هرحال سپاس

پاسخ:
سلام
دلینگ
اینم زنگ
دیگه چی میخوای اخوی ؟

گاهی آنقدر بزرگ می کنیم نفس خودو دیگران را
و گاهی درگیر می کنیم دلمان را در فضای محدود سینه مان
و گاهی گاه تر، آرزو می کنیم آرزوهای بر باد رفته ی دیگران را
و گاهی می شکنیم بلورین دل مومنین و دیگران را گوئی که فراموشمان شده خانه ی خداست
و گاه گاهی می سوزانیم نازک دل اطرافیان را
برای بدست آوردن ریشخند آنی شیاطین انس و جان.
و چه گاهی
خلق می کنیم کینه و نفرت را در دلهای کوچکمان
و می خشکانیم لبخند ملیح را بر لبان بندگان خدا
و باز گاهی
فراموش میکنیم تمام آموزه های دین و قرآنمان را
و چه تاسف بار است
ساختن در مقابل سوختن و سوختن به بهای ساختن!
فقط و فقط یک دلیل دارد تمام این گاه هایمان
و آن
بصیرت نداشته ای  است که همگان ادعا میکنیم به وفور داریم
ام دریغ از یک جرعه معرفت عُقلائی
میرسد گاه زمانی که منجی عالم ، علم بر دوش
برچیند تمام بغض و کینه های نادانان و سفیه هان عالم را
موفق و سربلند باشید.
پاسخ:
سلام 
ممنون 
زیبا و پر مغز بود 
چرا وبلاگتون رو تعطیل کردین ؟ 
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۲۵ سیدمجتبی رفیعی اردکانی
سلام حاج سالار جان!
خیلی جالب بود. حالا مگه قضیه ای پیش اومده که اینجوری شاخ و شونه کشیدی، به بعضیا! یا فقط دفع دخل مقدر بود؟
پاسخ:
سلام سید جان 
هم پیش اومده و هم پیشگیری هست 
والله با این نونای شورشون :)
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۴۰ فاطمه باصری
سلام

 
پیامبر اکرم ( ص‌ )

بر شما باد گذشت

زیرا که گذشت جز بر عزت بنده نمی افزاید

پس از یکدیگر گذشت کنید تا خداوند شما را عزت دهد

سلام حاجی،ما همین سادگی و دوست داریم.باید حرف و بی کم و کاست به قول خودت بدن فلسفه بازی زد.
چه عجب به ما سری زدی سالار
یا علی
پاسخ:
سلام 
ممنون 
ما که بی شیله پیله هستیم 
ای بابا 
اختیار دارین ما که زیاد سر می زنیم به شما :)
سلام :
بهتون سر میزنم و احترام میزارم چون حاشیه ندارید.بی حاشیه بمونید.
با احترام خاک.
پاسخ:
سلام
ممنون نظر لطفتونه
دقیقا این پست هم پیشگیری از حاشیه هاست
با تشکر
 قالَ الإمامُ الهادى علیه‏السلام: أَلدُّنیـا سـُوقٌ رَبِحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخـَرُونَ. 

امام على النقى علیه‏السلام فرمود: دنیــا بـازارى اسـت که جمعى درآن سود مى‏برند وگروهى زیان مى‏بینند.

۱۵ بهمن ۹۲ ، ۰۲:۳۸ علی اکبر مجنون الحسین جان
ما را رها کنید در این رنج بی حساب
با قلب پاره پاره و با سـینه ای کباب

عمری گذشت در غم هجران روی دوست
مرغم درون آتش و ماهـــی بــــــرون آب

حالی نشد نصیبم از این رنج و زندگی
پیری رسید غرق بطالت پس از شباب

از درس و بحث و مدرسه ام حاصلی نشد
کـــــی می توان رسید به دریا ازین ســـراب

هرچـــه فراگرفتم و هرچـــه ورق زدم
چیزی نبود غیر حجابی پس از حجاب

هان ای عزیز فصل جوانی به هوش باش
در پیری از تو هیچ نیاید به غیر خـــواب

این جاهلان کــــه دعوی ارشاد مـــی کنند
در خرقه شان به غیر "منم" تحفه ای میاب

ما عیب ونقص خویش و کمال و جمال غیر
پنهان نمـــوده ایم چو پیــــــری پس خضاب

دم بر نیار و دفتر بیهوده پاره کن
تا کی کلام بیهده گفتار ناصواب

امام خمینی قدس الله نفس زکیه


سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
چرا در فضای مجازی هستم؟ "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/21916 
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"‌شهید غلامعلی پیچک: مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم!"

یا علی
سلام حاج سالار انگاری بدجور پیچیدن به پر و پاتون برادر .
این که هر کس برای چی اومده تو فضای مجازی و مطلب می نویسه یه چیز شخصیه و نیاز به توضیح نداره چون میشه از سبک نوشته ها فهمید به هر حال من که حال و هوا و مطالب وبتون رو دوست دارم .
برقرار باشید . یا علی
۱۹ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۱۷ ...آسودگی ماعدم ماست...
امام خامنه ای : تکلیف ما این نیست که بگوییم: «ما گفتیم؛ هر کس مى‌خواهد، عمل بکند». این مربوط به این دوره نیست که حکومت به دست مسلمین است؛ دوره‌یى که بار اداره‌ى جامعه بر دوش ماست؛ بخصوص دوره‌یى که دشمن این همه تلاش مى‌کند، تا مفاهیم اسلامى را از ذهنها بزداید. تکلیف ما فقط این نیست که حالا مطلبى را گفتیم؛ شد، شد؛ نشد، نشد؛ ما فقط بایستى حرفمان را بزنیم؛ این‌گونه نیست. ما بایستى حرف خود را به دلها برسانیم؛ «و ما على‌الرّسول الّاالبلاغ»(5). این‌که چیزى را در هوا پرتاب کنیم، کسى گرفت، گرفت؛ نگرفت، نگرفت؛ به جایى رسید، رسید؛ نرسید، نرسید؛ این قبول نیست. من این را به عنوان یک مشکل مشاهده مى‌کنم.
۱۳۷۰/۰۶/۲۵

موفق باشید
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۸ http://naghleghol.ir/

باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت

 برای نشر سریعتر مطالب خود بما پیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید

باتشکرمدیریت نقل قول

 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">